miércoles, 21 de septiembre de 2016

“HISTÒRIA DEL SOLDAT” de Bartomeu Rosselló-Pòrcel (Imitació del foc, 1938)

HISTÒRIA DEL SOLDAT

A Ramon Nadal, artiller.

Això era y no era
quan naixia la Primavera.
Ai-do, ai-do,
trompeta de Borbó.

La tarda del dissabte
m'enamoro a la plaça.
La nit del diumenge,
a la cantonada.
El dilluns, a la fira.
El dimarts, a l'hostal...
Febres de maig
duren tot l'any!

Quan toquen bota-selles,
el diumenge de matí,
totes volen anar amb mi.
Ai,  Amor, jo no partiria!
Tàtara, tarara, ri,
amor, he de partir.

Avui ja no és avui.
Ahir no era ahir...
El cul del meu cavall
només veureu de mi,
ai els marits!

Camins d'Igualada,
camins de Fraga,
les esperances!

Per l'Ascensió,
cortines al balcó.
Ai-do, ai-do,
trompeta de Borbó.

Mallorca, 1935.

Bartomeu Rosselló-Pòrcel (Imitació del foc, 1938)


HISTORIA DEL SOLDADO

A Ramon Nadal, artillero.

Esto era y no era
cuando nacía la Primavera.
Ay-don, ay-don,
trompeta de Borbón.

La tarde del sábado
me enamoro en la plaza.
La noche del domingo,
en la esquina.
El lunes, en la feria.
El martes, en el hostal...
¡Fiebres de mayo
duran todo el año!

Cuando tocan a montar,
domingo por la mañana,
todas quieren ir conmigo.
Ay,  Amor, yo no me iría!
Tátara, tarara, ri,
amor, me tengo que ir.

Hoy ya no es hoy.
Ayer no era ayer...
La grupa de mi caballo
sólo observaréis de mí,
¡ay, los maridos!

Caminos de Igualada,
caminos de Fraga,
¡las esperanzas!

Por la Ascensión,
cortinas en el balcón.
Ay-don, ay-don,
trompeta de Borbón.

Mallorca, 1935.

Bartomeu Rosselló-Pòrcel
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario