martes, 27 de marzo de 2018

"SEMPRE" de Pere Rovira (Contra la mort, 2011)

SEMPRE

Quan tot va començar, juràvem amb orgull
que duraria sempre el nostre amor (i sempre
eren dies fugaços i recremats de febre).
Després em vaig jugar la teva joventut

en els taulers nocturns, i el temps de diamants
se’ns va carbonitzar. Tu salvaves amb brases
de les hores felices l’escalfor de la casa.
L’odi no va poder deslligar-nos les mans,

i no pot la vellesa, perquè tu li fas por
i a mi ja m’ha trencat, els meus mals l’avorreixen.
Ara tornen els dies resplendents, que es mereixen
la meva última força i potser el teu perdó.

Bon amor, fem les paus amb la vida final;
que el teu sempre ens empari, no m’abandonis mai.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)


SIEMPRE

Cuando todo empezó, jurábamos con orgullo
que duraría siempre nuestro amor (y siempre
eran días fugaces y requemados de fiebre).
Después me jugué tu juventud

en los tableros nocturnos, y el tiempo de diamantes
se nos carbonizó. Tú salvabas con brasas
de las horas felices el calor de la casa.
El odio no pudo desatarnos las manos,

y no puede la vejez, porque tú le das miedo
y a mí ya me ha roto, mis males la aburren.
Ahora vuelven los días resplandecientes que se merecen
mi última fuerza y quizá tu perdón.

Buen amor, hagamos las paces con la vida final;
que tu siempre nos ampare, no me abandones nunca.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario