jueves, 29 de marzo de 2018

"PERDURABILITAT" de Pere Rovira (Contra la mort, 2011)

PERDURABILITAT

Un vici dels poetes és fer viure
el nom del seu amor en el seu vers,
i sovint taquen ombres de comerç
aquest tracte immortal. Jo et vull escriure

un vers amb un designi no tan alt,
per quan siguis velleta, per la trista
hora de tremolor de mans i vista,
un vers que visqui amb tu fins al final.

Vull que el sentis a prop, com si et parlés
la meva boca viva a frec dels llavis,
com si et digués petons joves i savis;
vull que et juri el meu vers: “t’estimo més”.

L’escric, amor, per fer-te companyia,
no perquè ens doni nom la poesia.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)


PERDURABILIDAD

Un vicio de los poetas es hacer vivir
el nombre de su amor en su verso,
y a menudo manchan sombras de comercio
este trato inmortal. Yo te quiero escribir

un verso con un designio no tan alto,
para cuando seas viejecita, para la hora
triste del temblor de manos y de vista,
un verso que viva contigo hasta el final.

Quiero que lo sientas cerca, como si te hablara
mi boca viva muy cerca de los labios,
como si te dijera besos jóvenes y sabios;
quiero que te jure mi verso: “te amo más”.

Lo escribo, amor, para hacerte compañía,
no para que nos dé fama la poesía.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario