sábado, 6 de agosto de 2011

"Que sigui la meva ànima la corda d'un llaüt..." de Màrius Torres

Que sigui la meva ànima la corda d'un llaüt
per sempre igual i tensa
i que el destí no em pugui arrencar, decebut,
sinó una sola nota, invariable, immensa.
Una nota molt greu i molt constant. Vençut
no sigui mai el clau que tiba i que defensa
la viva pulcritud
de la vibració d'una corda ben tensa.

Sóc tan sovint com una corda fluixa i vençuda
que vibra malament!
Amb un ritme feixuc, engavanyat i lent,
àtona, corrompuda,
corda desafinada, la meva ànima ment.
Quants cops l'hauria volguda muda
per no sentir la música falsa del seu accent!

Senyor, ¿Tu no voldries
reblar les torques dels meus extrems afeblits
perquè mai no s'afluixin les meves melodies?
Jo vull ésser constant en els plors i en els crits,
i cantar sempre igual, ignorant les follies,
els delers, els neguits,
el corb que sobrevola l'estepa dels meus dies...
Jo vull ésser com tu, o corda que diries
que sempre et polsen uns mateixos dits.

Màrius Torres


Que sea mi alma la cuerda de un laúd
por siempre igual y tensa
y que el destino no me pueda arrancar, decepcionado,
sino una sola nota, invariable, inmensa.
Una nota muy grave y muy constante. Vencido
no sea nunca el clavo que aprieta y que defiende
la viva pulcritud
de la sonoridad de una cuerda bien tensa.

¡Tan a menudo soy como una cuerda floja y vencida
que vibra mal!
Con un ritmo pesado, embarazado y lento,
átona, corrompida,
cuerda desafinada, mi alma miente.
¡Cuántas veces la habría querido enmudecida
para no oír la música falsa de su acento!

Señor, ¿Tú no querrías
los clavos apretar de mis extremos
para que se aflojen nunca mis melodías?
Yo quiero ser constante en el llanto y el grito,
y cantar siempre igual, ignorando locuras,
angustias y pasiones,
el cuervo que circunda la estepa de mis días...
Quiero ser como tú, o cuerda que dirías
que siempre eres pulsada por unos mismos dedos.

Màrius Torres
(versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario