viernes, 20 de enero de 2017

“KUROS” de Narcís Comadira (Lent, 2012)

KUROS

A J.M. Benet i Jornet

La cama esquerra
lleugerament endavant,
just per donar moviment
a tot el cos, per indicar
l'inici de la marxa cap a l'Enllà.
No gens estàtic, doncs, en el present
i, en canvi, etern en el partir.
I la llum que el modela des de fora,
la llum real, i l'altra, des de dins,
encara més real, la que surt
del cor de la pedra carnal,
la que fibra les formes
i en fa Forma.

El cap, altiu, prometedor,
de mirada penjada en el futur;
la cabellera elegantment trenada
i la cinta del front i la del coll
denoten una cura especial
en l'aparença.
Però el cos, meravellós,
totalment un,
pit i esquena capaços
d'afrontar i suportar;
el ventre, pla, com un pètal de rosa,
i el sexe, fruita
encara no madura del tot,
tendre i cruixent.

Cames miraculoses. Les cuixes,
tan sensibles, just en la corba
on comencen les natges,
compactes i tan dolces, i sobretot
on recullen els genitals.
I tot això
sostingut per uns peus
que són
pedestal mòbil de l'impuls, ales
cap un demà truncat,
en un avui perpetu,
en un avui joia perdurable.

Si hi va haver un noi
semblant a ell,
no és pas estrany
que els pares tristos que el van perdre
el posessin així, tot, un,
sobre la tomba,
admirats de la seva bellesa,
fixant per sempre la carn del seu cos
en aquest marbre rosat,
proa de llum que fendeix el mar del temps,
que ha arribat fins aquí
i ens fereix, a mort, l'ànima.

Narcís Comadira  (Lent, 2012)
 


KUROS

A J.M. Benet i Jornet

La pierna izquierda
ligeramente adelantada,
lo necesario para imprimir movimiento
a todo el cuerpo, para indicar
el inicio de la marcha hacia el Más Allá.
Nada estático, pues, en el presente
y, en cambio, eterno en el partir.
Y la luz que lo modela desde fuera,
la luz real, y la otra, desde dentro,
todavía más real, la que sale
del corazón de la piedra carnal,
la que fibra las formas
y hace la Forma.

La cabeza, altiva, prometedora,
de mirada puesta en el futuro;
la cabellera elegantemente trenzada
y la cinta de la frente y la del cuello
denotan un especial cuidado
en el aspecto.
Pero el cuerpo, maravilloso,
totalmente completo,
pecho y espalda capaces
de afrontar y soportar;
el vientre, plano, como un pétalo de rosa,
y el sexo, fruta
todavía no madura del todo,
tierna y crujiente.

Las piernas un milagro. Los muslos,
tan sensibles, justo en la curva
donde empiezan las nalgas,
compactas y tan dulces, y sobre todo
donde se recogen los genitales.
Y todo esto
sostenido por unos pies
que son
pedestal móvil del impulso, alas
hacia un mañana truncado,
en un hoy perpetuo,
en un hoy joya perdurable.

Si hubo un joven
parecido a él,
no es de extrañar
que los padres entristecidos que lo perdieron
lo colocasen así, completo, entero,
sobre la tumba,
admirados de su belleza,
fijando para siempre la carne de su cuerpo
en este mármol rosado,
proa de luz que hiende el mar del tiempo,
que ha llegado hasta aquí
y nos hiere, a muerte, el alma. 

Narcís Comadira
(Versión de Pedro Casas Serra)

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