lunes, 3 de diciembre de 2018

"El mag m’espera a frec de l’envelat..." de Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)

VII

El mag m’espera a frec de l’envelat
i jo arribo amb la bruixa del casal
on visc amb mi, i amb l’ombra del meu mal.
A voltes sense mi, i amb l’ull fadat.

La solitud l’he duta de bracet
i la passejo per aquests paratges.
Metgia em duu la nit, com un secret:
farina d’alba en amargants beuratges.

¿Quin vell molí moldrà l’hora del dia
en què he trobat suport per al meu braç?
La pastaré amb llevat de melangia.
Però sabré encetar, deserta, un pas

de ball amb mi, i el mag per companyia,
com una barca sola a la badia.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)


VII

El mago me espera junto al entoldado
y yo llego con la bruja del casal
donde vivo conmigo, y con la sombra de mi mal.
A veces sin mí, y con el ojo embrujado.

A la soledad la he traído del brazo
y la paseo por estos parajes.
La noche me trae remedio, como un secreto:
harina de alba en amargos brebajes.

¿Qué viejo molino molerá la hora del día
en que he encontrado apoyo para mi brazo?
La amasaré con levadura de melancolía.
Pero sabré empezar, solitaria, un paso

de baile conmigo, y el mago por compañía,
como una barca sola en la bahía.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario