sábado, 1 de diciembre de 2018

"Veus?, només tu camines pels meus prats..." de Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)

V

Veus?, només tu camines pels meus prats.
I jo, arraulida a l’escó de la nit,
et sento els ulls, com dos escarabats
que enfilen, lents, la costa del meu pit.

Als vidres resta un tel lleu de tristor
i una oreneta negre estén les ales
sobre els teus llavis. Au, sega la por,
llença l’esglai per l’ull de les escales!

Gosa escalar la boira amb peu solà.
Ran de la deu, amor, ran de l’eixut,
hauràs, al cim de tot, la solitud.

Pots compartir-la amb mi, com un brenar
tendre i amarg, la mel damunt el pa
i el bri de pena que l’hora ens ha dut.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)


V

¿Ves?, solo tú caminas por mis prados.
Y yo, acurrucada en el escaño de la noche,
te veo los ojos, como dos escarabajos
que enfilan, lentos, la costa de mi pecho.

En los cristales queda una leve telilla de tristeza
y una golondrina negra extiende las alas
sobre tus labios. ¡Va, cercena el miedo,
arroja el espanto por el hueco de las escalera!

Osa escalar la niebla con pie calzado.
Junto a la fuente, amor, junto al secarral,
alcanzarás, arriba del todo, la soledad.

Puedes compartirla conmigo, como una merienda
tierna y amarga, la miel sobre el pan
y el poco de pena que la hora nos ha traído.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)
(Versión de Pedro Casas Serra)

1 comentario: