jueves, 30 de marzo de 2017

“VIATGE EN COTXE” de Francesc Parcerisas (Natura morta amb nens, 2000)

VIATGE EN COTXE

Amb una mort n'hi ha prou
i aquestes torrenteres de sang i diamants
em són del tot estranyes.
Veig una corona de foc al cant
dels ocells que s'amaguen, esbalaïts
al fons de la tarda ja perduda.
Hi ha la llum innocent i la carretera
que serpenteja com una cinta tendra i rovellada
entre diorames del tot desconeguts.
¿On sóc? ¿On ets?
Al fons del jardí la fosca no fa por
ni la glòria d'allò de mi que has fet més bell.
Veig la muntanya, i el pou,
i l'aigüera amb els plats bruts.
A la ràdio del cotxe una música em fa sentir
com si el jacint de l'estiu fos tot per mi.

Francesc Parcerisas (Natura morta amb nens, 2000)


VIAJE EN COCHE

Con una muerte hay suficiente
y estas torrenteras de sangre y diamantes
me son del todo extrañas.
Veo una corona de fuego en el canto
de los pájaros que se esconden, atónitos
al final de la tarde ya perdida.
Está la luz inocente y la carretera
que serpentea como una cinta tierna y enmohecida
entre dioramas del todo desconocidos.
¿Dónde estoy? ¿Dónde estás?
Al final del jardín la oscuridad no da miedo
ni la gloria de aquello de mí que has hecho más bello.
Veo la montaña, y el pozo,
y el fregadero con los platos sucios.
Por la radio del coche una música me hace sentir
como si el jacinto del verano fuera entero para mí.

Francesc Parcerisas
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario