lunes, 22 de enero de 2018

"TU ERES AL MEU COSTAT" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

TU ERES AL MEU COSTAT

Amb los ulls cecs estàs embolumada,
donant del cap tots jorns la paret.
ANÒNIM (SEGLE XV)

Si no podem pagar el lloguer,
cabem sencers en una maleta.
Posem-hi una etiqueta amb dos noms
i deixem una escletxa per vigilar animals
que es veuen només al microscopi.

Això em vas dir, jo vaig fer-te l’amor
i tu em vas donar no sé si es pot dir sexe.
Després van passar la mort de quinze infants a Gaza
i en canviar de canal, uns ganivets
que tallaven el gel com si fos mantega.

Tu eres al meu costat, repulsiu, passiu, renoc,
un cos bla com un farcell de mongetes tendres,
roí, roncant, refart, un cos
sense la més elemental exigència.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


TÚ ESTABAS A MI LADO

Con los ojos ciegos estás desmesurada,
dándote de cabeza todos los días contra la pared.
ANÓNIMO (SIGLO XV)

Si no podemos pagar el alquiler,
cabemos enteros en una maleta.
Pongamos una etiqueta con dos nombres
y dejemos una rendija para vigilar a los animales
que se ven solo por el microscopio.

Esto me dijiste, yo te hice el amor
y tú me diste no sé si se puede decir sexo.
Después pasaron la muerte de quince niños en Gaza
y al cambiar de canal, unos cuchillos
que cortaban el hielo como si fuera mantequilla.

Tú estabas a mi lado, repulsivo, pasivo, raquítico,
un cuerpo blando como un manojo de judías verdes,
ruin, roncando, reharto, un cuerpo
sin la más elemental exigencia.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario