sábado, 6 de enero de 2018

"AMOR NATURAL" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

AMOR NATURAL

Ab tanta por me té lo mal present,
que del passat ja quasi no em record.
JOAN FERRANDIS HERÈDIA

Sents les pases anar enrere, les aranyes
ran dels sòcols assetjant mitjons,
dibuixant la por d’aquesta casa
on vaig amagar capses de metall cromat
amb cromos i sarments de ceps
de sol i d’en Segarra.

Ara fem cafè amb fred i sense ganes,
només volem visites, i si estic inquiet,
me la peles, perquè és un costum
que ja no et costa gaire.

És curiós, recordo tot com era,
però no com érem nosaltres.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


AMOR NATURAL

Con tanto miedo me tiene el mal presente,
que del pasado ya casi no me acuerdo.
JOAN FERRANDIS HERÈDIA

Oyes pasos detrás, las arañas
a ras de los zócalos asediando calcetines,
dibujando el miedo de esta casa
donde escondí cajas de metal cromado
con cromos y sarmientos de cepas
de sol y de Segarra.

Ahora hacemos café con frío y sin ganas,
solo queremos visitas, y si estoy nervioso,
me la pelas, porque es una costumbre
que ya no te cuesta mucho.

Es curioso, recuerdo cómo era todo,
pero no cómo éramos nosotros.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario