jueves, 4 de enero de 2018

"AMOR DE FET" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

AMOR DE FET

Farta’t en mi, car no em defens de tu.
AUSIAS MARCH

Quan et vaig conèixer el lluç era d’aquí,
els informàtics no existien, ni els telèfons mòbils
ni a les noies com tu se les podia tocar,
i als tallers s’arreglaven avaries amb filferros.

I ara em dius que no et conec,
que no em coneixes, i el que passa
és que tot el que t’he donat
no s’adiu amb l’odi que em mig mostres.

No tens cap passió,
només entens i regeixes que estàs sola,
i el teu desig sensible és primmirat
per tanta poca voluntat amb la pensa torbada.

Ja no et contemples als vidres del carrer,
arribes a casa amb una mena
de vergonya suportable,
i em preguntes què fem per sopar,
mentre em respires l’alè, demanant
que no es trenqui el fil d’Ariadna.

Tu i jo estem ben perduts,
estem junts com ho estan
els divendres i els dissabtes.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


AMOR DE HECHO

Hartate en mí, puesto que no me defiendo de ti.
AUSIAS MARCH

Cuando te conocí la merluza era de aquí,
los informáticos no existían, ni los teléfonos móviles
ni a las chicas como tú se las podía tocar,
y en los talleres se arreglaban las averías con alambre.

Y ahora me dices que no te conozco,
que no me conoces, y lo que pasa
es que todo lo que te he dado
no se aviene con el odio que me muestras.

No tienes ninguna pasión,
solo entiendes e infieres que estás sola,
y tu deseo afectivo es quisquilloso
por tan poca voluntad con el pensamiento turbado.

Ya no te miras en los cristales de la calle,
llegas a casa con una especie
de vergüenza soportable,
y me preguntas qué hacemos para cenar,
mientras me respiras el aliento, pidiendo
que no se rompa el hilo de Ariadna.

Tú y yo estamos del todo perdidos,
estamos juntos como lo están
los viernes y los sábados.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario