viernes, 12 de enero de 2018

"AVUI M’HE RENTAT ELS CABELLS" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

AVUI M’HE RENTAT ELS CABELLS

Jamés no tingats per amic
null home qui us am.
AUSIAS MARCH

Avui m’he rentat els cabells,
abans-d’ahir vaig fer el mateix,
però llavors no vaig adonar-me
que la mort no anava en broma.

Jo que visc profundament la vida que no tinc
entre homes que conec, i després veig displicent
quan arribo a l’escola,
et dic que no em vaig equivocar,
que aquest lloc ensopit no fa per la bellesa,
que no em tornis a parlar de records
ni del motel de les finestres tortes
perquè es faci tard i et deixi dormir a casa.

Els nostres cossos s’han acostumat l’un a l’altre,
tant, que ja no ens costa gens
estar junts, o fer l’amor, fer dissabte o dur
el nano al parc dels cavalls i les granotes,
igual que aquest migdia,
avui que m’he rentat els cabells llargs,
tu llegint el diari i jo pensant
en el temps que viuen les formigues.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


HOY ME HE LAVADO EL CABELLO

Jamás tengáis por amigo
a ningún hombre que os ame.
AUSIAS MARCH

Hoy me he lavado el cabello,
anteayer hice lo mismo,
pero entonces no me di cuenta
de que la muerte no iba en broma.

Yo que vivo profundamente la vida que no tengo
entre hombres que conozco, y luego veo displicente
cuando llego a la escuela,
te digo que no me equivoqué,
que este lugar amodorrado no se aviene con la belleza,
que no me vuelvas a hablar de recuerdos
ni del motel de las ventanas torcidas
porque se haga tarde y para que te deje dormir en casa.

Nuestros cuerpos se han acostumbrado el uno al otro,
tanto, que ya no nos cuesta nada
estar juntos, o hacer el amor, hacer sábado o llevar
al niño al parque de los caballos y las ranas,
igual que este mediodía,
hoy que me he lavado el cabello largo,
tú leyendo el diario y yo pensando
en el tiempo que viven las hormigas.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario