jueves, 18 de enero de 2018

"PIS INTERIOR" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

PIS INTERIOR

Amor pel gest cors lleig amar me mana.
AUSIAS MARCH

Aquella senyora fosca com un pis interior,
que va acabar llogant les mantes a la guerra
i venent-se la vaixella, es deia Marta.
He llegit el seu nom
a la maleta vella dalt l’armari.
Jo la feia servir el cap de setmana
quan sortia amb tu, amb qui si no?,
i encare avui em sé invisible i molestosa,
però poso bona cara, com Calipso, la reina,
quan algun Ulisses panxut i casat,
salpa del meu llit a mitja nit,
camí d’Ítaca.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


PISO INTERIOR

Amor por este cuerpo feo amar me ordena.
AUSIAS MARCH

Aquella señora oscura como un piso interior,
que acabó alquilando las mantas en la guerra
y vendiéndose la vajilla, se llamaba Marta.
He leído su nombre
en la maleta vieja de encima del armario.
Yo la usaba los fines de semana
cuando salía contigo, ¿con quién si no?,
y todavía hoy me sé invisible y molesta,
pero pongo buena cara, como Calipso, la reina,
cuando algún Ulises barrigudo y casado,
zarpa de mi cama a media noche,
camino de Ítaca.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario