domingo, 21 de enero de 2018

"BRISEIDA" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


BRISEIDA

D’ací avant, que ab vos jamés m’encarn.
GUILLEM DE MASDOVELLES

Em convides a sopar,
a tu et sembla el compte un disbarat,
em recordes, com sempre,
el preu dels lloguers, el sou retallat,
però no t’escolto com abans t’escoltava.

Aquesta nit vull el poder,
tornar a ser la teva esclava, però fins demà a les sis,
no més enllà, que et rendeixis a mi,
com ho va fer Aquil.les amb Briseida
abandonant per ella la batalla.

No ets ja el meu home ni el meu últim favor,
mai més sentiràs el plaer que t’he proporcionat,
i si no te’n vaig donar més, va ser perquè no sabies
què més fer amb el meu cos
lliurat a tu, com una serva.

El que em vas ensenyar, ho donaré,
tindràs per fi un motiu per a la tragèdia.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


BRISEIDA

En adelante, con vos jamás me encarno.
GUILLEM DE MASDOVELLES

Me invitas a cenar,
a ti te parece la cuenta un disparate,
me recuerdas, como siempre,
el precio de los alquileres, los recortes de sueldo,
pero no te escucho como antes te escuchaba.

Esta noche quiero el poder,
volver a ser tu esclava, pero solo hasta mañana a las séis,
no más allá, que te rindas a mí,
como lo hizo Aquiles con Briseida
abandonando por ella la batalla.

No eres ya mi hombre ni mi último favor,
nunca más sentirás el placer que te he proporcionado,
y si no te di más, fue porque no sabías
que más hacer con mi cuerpo
entregado a ti, como una sierva.

Lo que me enseñaste, lo daré,
por fin tendrás un motivo para la tragedia.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario