martes, 27 de enero de 2015

“Els fruits saborosos”, VI. LES FIGUES MATINALS, de Josep Carner

VI. LES FIGUES MATINALS

Neera, aquella vídua benigna i assenyada,
baixa de mica en mica l'escala del jardí;
canten ocells, la font gorgola enamorada,
les fulles parlotegen i alegren el camí.

-En vida de Caropos, quin córrer nit i dia!
Venia, al meu darrera, d'amagatalls al fons;
amb roges llambregades d'amor m'escometia,
i em sacsejava com el vent als branquillons.

Però ja visc tranquil.la, no m'he de turmentar;
s'emplena ma cintura, de no cap braç esclava;
la sotabarba fina que ell sempre masegava,
ara sacsó ja cria del pler de reposar.

Cada dia al jardí me'n vinc de matinet
vora la font, amb figues de les de coll de dama.
I em besa l'aire, sense cap fressa ni cap flama,
i ara prenc una figa, ara prenc un glopet.

Josep Carner




VI. LOS HIGOS MATINALES

Neera, aquella viuda benigna y juiciosa,
baja muy poco a poco la escala del jardín;
cantan aves, la fuente gotea enamorada,
las hojas parlotean y alegran el confín.

-En vida de Caropos, ¡qué correr noche y día!
Venía, tras de mí, al fondo de escondrijos;
con rojas ojeadas de amor me acometía,
y sacudía igual que el viento los ramitos.

Pero ya estoy tranquila, no me he de atormentar;
se llena mi cintura, de ningún brazo esclava;
la papada muy fina que él siempre magullaba,
rollo ahora ya cria de gozo al reposar.

Cada día al jardín me vengo tempranito,
junto a la fuente llevo higos “cuello de dama”.
Y así me besa el aire, sin fragor y sin llama,
y ahora me como un higo, y ahora bebo un sorbito.

Josep Carner
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario