sábado, 9 de febrero de 2019

"NAUFRAGI ASTRAL" de Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)

XIII

NAUFRAGI ASTRAL

Per a l’exposició d’arbres
d’En Perejaume

Amazona a cavall d’un cavallet de mar,
veig un ocell-espasa d’ambre que m’acompanya.
I, en bosc marí o en illa de muntanya,
una estrella amb la cua d’escata em fa de far.

Entre núvols d’escuma, pel freu d’aquest celatge,
em mossega un gran peix. Veus? Sóc galta minvant.
Duc la clau per obrir la fosca, i sé l’imant
que em xucla i que m’escup a repèl del viatge.

He après a llegir el foc al séc de l’ona.
L’aigua de la faldilla se’m torna papallona
per abillar la nit amb lluentins de sal.

Com un esquer cosit a l’ham de la fortuna,
perdo brida i estreps i, en ple naufragi astral,
obro el ventall i m’abraça la lluna.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)



XIII

NAUFRAGIO ASTRAL

Para la exposición de árboles
de Perejaume

Amazona a caballo de un caballito de mar,
veo un pájaro-espada de ámbar que me acompaña.
Y, en bosque marino o en isla de montaña,
una estrella con la cola de escamas me hace de faro.

Entre nubes de espuma, por la ranura de este celaje,
me muerde un gran pez. ¿Ves? Soy mejilla menguante.
Llevo la llave para abrir la oscuridad, y sé el imán
que me sorbe y que me escupe a contrapelo del viaje.

He aprendido a leer el fuego en el surco de la ola.
El agua de la falda se me vuelve mariposa
para ataviar la noche con lentejuelas de sal.

Como un cebo cosido en el anzuelo de la fortuna,
pierdo brida y estribos y, en pleno naufragio astral,
abro el abanico y me abraza la luna.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario