lunes, 25 de febrero de 2019

"Mort de l’amor. Quanta terra a l’Havana..." de Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)

VI

Mort de l’amor. Quanta terra a l’Havana
a rella i cor, tenaç, he conreat…!
Avui fa sol a pagès i a ciutat,
i jo no hi sóc, on l’instant treu ufana.

Enllà m’exalto, amb la saó indiana!
Refaig l’estol absurd que ha sotsobrat
en illes franques i en cels d’espadat.
I abasto mars, i el bleix se m’encomana.

I al punt on el viatge perd barana
i la por cia, amb claus i forrellad,
no em faig enrere, amb tornaveu de fat:
asclo els vaixells i ensorro la drassana.

Sola, ja ho sé. Tu ets molt lluny, llampat,
de l’enforcall on la follia grana.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)



VI

Muerte del amor. ¡Cuánta tierra en la Habana
con reja y corazón, tenaz, he cultivado...!
Hoy hace sol en la ciudad y el campo,
mas yo no estoy, donde la hora es ufana.

¡Allá me exalto, con la sazón indiana!
Reconstruyo la escuadra que, absurda, ha zozobrado
en islas francas, cielos de acantilado.
Y abarco mares, su anhelo me contagia.

Y allá donde el viaje pierde apoyo
y el miedo cía, con llaves y cerrojo,
no me echo atrás, con eco de destino:
quiebro los barcos y hundo atarazanas.

Sola, lo sé. Tú, fulminado, estás muy lejos
de la encrucijada donde la locura grana.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario