jueves, 7 de febrero de 2019

"Dansa o combat? Avui, dansa de guerra!" de Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)

XI

Dansa o combat? Avui, dansa de guerra!
No veus, la lluna amb ulls vermells de sang?
Les llances de la nit han envestit el fang.
Xipollegem, orats, de mar a bosc de serra.

Som l’eix fosc del bassal d’aquest inmens carrer
on s’ofega el galop de la pluja enfebrida.
Quan, de sobte, ens encén el delit homicida:
pells-roges d’arc cruel, provem pols i corser.

Te m’he fet presonera. Roda de ganivets
em tatua la pell i la boca del cor.
Perquè he cercat, gosada, l’espluga del tresor
i he fet péixer l’amor sota averanys secrets

em castigues, gelós, i el pler que m’encomanes
em fa anar molt més lluny, per l’erm sense duanes.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)



XI

¿Danza o combate? ¡Hoy, danza de guerra!
¿No ves la luna con los ojos rojos de sangre?
Las lanzas de la noche han embestido el barro.
Chapoteemos, sin juicio, de mar a bosque de la sierra.

Somos el eje oscuro del charco de esta inmensa calle
donde se ahoga el galope de la lluvia enfebrecida.
Cuando, de repente, nos enciende el delirio homicida:
pieles rojas de arco cruel, probamos polvo y corcel.

Te he hecho mi prisionera. Rueda de cuchillos
me tatúa la piel y la boca del corazón.
Porque he buscado, osada, la cueva del tesoro
y he cebado el amor bajo augurios secretos

me castigas, celoso, y el placer que me trasmites
me hace ir aún más lejos, por yermo sin aduanas.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario