domingo, 18 de septiembre de 2011

"Música llunyana, en la nit" de Màrius Torres

Altiva, suplicant, lírica, greu i tosca,
suau com un murmuri, rígida com un crit,
una música ve de molt lluny, en la nit,
fins a la meva vida que madura en la fosca.

Flueix amb la mesura vivent d'un esperit
que sap el seu camí -si bé no tan llunyana-.
La nit no li fa por. O música, germana
de tot allò que en mi valgui més que l'oblit!

Però tota la cendra que la música deixa
crema en la flama de la música mateixa;
de mi, és sols la meva ànima que pot endur-se el vent!

Guarda'm de la follia d'una veu massa forta
mentre vulguis donar-me, Senyor, per instrument
una vida que sempre té alguna cosa morta.

Màrius Torres


Música lejana, en la noche

Altiva, suplicante, lírica, grave y tosca,
suave como un murmullo, rígida como un grito,
una música viene de lejos, en la noche,
y llega hasta mi vida que madura en la fosca.

Fluye con la medida viviente de un espíritu
que sabe su camino -si bien no tan lejana-.
La noche no la asusta. ¡Oh música, hermana
de todo cuanto en mí vale más que el olvido!

Mas toda la ceniza que la música deja
se consume en la llama de la música misma;
¡de mí, sólo mi alma puede llevarse el viento!

Tenme de la locura de una voz insistente
mientras me quieras dar, Señor, por instrumento
una vida que siempre tiene algo de muerte.

Màrius Torres
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario