lunes, 28 de diciembre de 2020

SOLSTICI de Gabriel Ferrater (Les dones i els dies, 1968)

SOLSTICI

Mitjanit del solstici. Com la neu
(no ens ha caigut enguany), damunt la pedra
que encaua el jaç del nostre milió,
s’afeixuga el silenci violent
dels cels que van girant-se vers nosaltres
com una cara, i amb lenta clemència
que el neguit nostre no sabrà torbar,
comença a obrir-se l’ull que ens forma, l’ull
de la llum nova.
………………..Déus de la promesa,
aquest estiu me’l crec, que em feu vinent.
Ara tinc lluny la cara on reposo
la meva millor fe, i vull recordar-me
de vosaltres. M’avinc a suplicar-vos,
per ara i tot moment en què, com ara,
la dolça cara em sigui lluny, que es giri
i em torni, com un fruit al meu abast.

Gabriel Ferrater (Les dones i els dies, 1968)


SOLSTICIO

Medianoche del solsticio. Como la nieve
(no nos ha caído este año), sobre la piedra
que encova el lecho de nuestro millón,
se agobia el violento silencio
de los cielos que van volviéndose hacia nosotros
como una cara, y con lenta clemencia
que nuestra desazón no sabrá turbar,
empieza a abrirse el ojo que nos forma, el ojo
de la luz nueva.
………………..Dioses de la promesa,
me creo este verano, que me hacéis llegado.
Lejos tengo ahora la cara donde reposo
mi mejor fe, y quiero acordarme
de vosotros. Me avengo a suplicaros,
por ahora y en todo momento en que, como ahora,
la dulce cara se encuentre lejos de mí, que se gire
y vuelva a mí, como fruto a mi alcance.

Gabriel Ferrater (Les dones i els dies, 1968)

(Versión de Pedro  Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario