domingo, 14 de febrero de 2021

EL LECTOR de Gabriel Ferrater (Les dones i els dies, 1968)

EL LECTOR

Entre els objectes del món, entre els pocs
objectes que he agafat, hi ha un tallapapers:
una fulla curta de marfil,
nua per als meus dits, que se’m torna rossa o pàl.lida
segons la llum dels dies i dels llocs.
Fa vint anys que me’l retrobo dins la butxaca,
i no recordo qui me’l va donar.
Oscat: moltes vegades l’he collit de terra
dins una cambra meva, o bé d’entremig de peus
després de pagar la nit d’un bar.
M’ha obert milers de pàgines: records, mentides
d’uns altres homes (i de ben poques dones).
I no recordo qui me’l va donar.
No sé mentir-me un record més, alguna mà.

Gabriel Ferrater (Les dones i els dies, 1968)


EL LECTOR

Entre los objetos de este mundo, entre los pocos
objetos que he cogido, hay un abrecartas:
una corta hoja de marfil,
desnuda para mis dedos, que se me vuelve rubia o pálida
según la luz de los días y de los lugares.
Hace veinte años que me lo encuentro dentro del bolsillo,
y no recuerdo quién me lo dio.
Mellado: muchas veces lo he recogido del suelo
dentro de mi habitación, o bien de entre los pies
después de pagar la noche de un bar.
Me ha abierto miles de páginas: recuerdos, mentiras
de otros hombres (y de muy pocas mujeres).
Y no recuerdo quién me lo dio.
No sé mentirme un recuerdo más, una mano.

Gabriel Ferrater (Les dones i els dies, 1968)

(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario