jueves, 25 de mayo de 2017

"TROSSOS IX" de Eduard Sanahuja (En defensa pròpia, 1994)

TROSSOS IX

Dius que sóc moralista; jo ja ho sé.
Sé que ho sóc, que això no està de moda,
que els poetes diran que sóc un plom
i que així no podré publicar llibres
ni anar al Congrés de Bards Mediterranis.
Sóc un poeta trist i aburridíssim
i em sap molt greu haver de fer el que faig.
Demanaré perdó a qui m'ho demani
i algú em perdonarà, n'estic segur,
i jo el convidaré a anar a casa meva
perquè regiri a dintre la vitrina
on un mil.lenni i jo, peti qui peti,
estem morint-nos sense fer soroll.
El meu calaix el pot buidar tothom.
Només m'hi resten l'ètica i l'amor,
i, tocant l'anell de la memòria,
la irrenunciable dosi de desig.

Eduard Sanahuja (En defensa pròpia, 1994)


TROZOS IX

Di que soy moralista; ya lo sé.
Sé que lo soy, que esto no está de moda,
que dirán los poetas que soy plomo
y que así no podré publicar libros
ni ir a la Convención de Bardos Levantinos.
Soy un poeta triste y aburrido
y me sabe muy mal tener que hacer lo que hago.
A quien lo pida, pediré perdón
y alguien lo hará, estoy seguro de ello,
y yo lo invitaré a ir a mi casa
a revolver por dentro la vitrina
donde un milenio y yo, caiga quien caiga,
nos estamos muriendo, silenciosos.
Vaciar todos pueden mis cajones.
Sólo me queda ética y amor,
y, rozando el anillo del recuerdo,
la irrenunciable dosis de deseo.

Eduard Sanahuja
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario