jueves, 28 de marzo de 2019

"Hi ets i no hi ets. I t’abraço, retuda." de Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)

VI

Hi ets i no hi ets. I t’abraço, retuda.
T’estimo com estimo aquest cos d’aigua
que s’emmotlla al teu vidre sense tall,
que vibra amb veu de gorga subterrània.
Per tu l’estany escampa arreu miralls
de doble faç: sóc jo i sóc una altra.
I tu ets jo, petit desig obert
al fons de tot, paràsit que m’habites
tan dolçament com el sol beu la pell
del salobre o com l’heura escala la tenebra.
Talp sigil.lós com un secret, que excaves
túnels inèdits dins la meva raó
per al meu cor que s’obre amb pluges de campana.
Per cinc mesos, encara!, i per molts anys!

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)



VI

Estás y no estás. Y te abrazo, rendida.
Te quiero como amo este cuerpo de agua
que se amolda a tu cristal sin filo,
que vibra con voz de poza subterránea.
Por ti el estanque esparce por doquier espejos
de doble faz: soy yo y soy otra.
Y tú eres yo, pequeño deseo abierto
en lo más hondo, parásito que me habitas
tan dulcemente como el sol bebe de la piel
el adarce o como la hiedra escala las tinieblas.
Topo sigiloso como un secreto, que excavas
túneles inéditos en mi razón
para mi corazón que se abre con lluvia de campanas.
¡Por cinco meses, aún!, ¡y por muchos años!

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario