miércoles, 17 de octubre de 2018

"BRIDA" de Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1977-1979)

BRIDA

A la fira dels Folls
jo hi aniria.
Vindria qui sap d’on
- i ningú no ho sabria -
amb els llavis oscats
de molta vida,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Quin esquer se m’arrapa
a la geniva?
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l’altra riba,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Cadenes són presons
i jo en fugia
pel call dels bandolers
a trenc de dia.
A la fira dels Folls
jo hi aniria

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1977-1979)



V

BRIDA

A la feria de Locos
yo iría.
Vendría de quién sabe
- y nadie lo sabría -
con los labios mellados
de tanta vida,

trajinero de coplas
en caballo sin brida.

¿Qué anzuelo se me agarra
a la encía?
Amor, estrella amarga
a la deriva,
me hace señales: voy
por la otra orilla,

trajinero de coplas
en caballo sin brida.

Cadenas son prisiones
y yo huía
por ruta de bandoleros
rompiendo el día.
A la feria de Locos
yo iría

trajinero de coplas
en caballo sin brida.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1977-1979)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario