viernes, 8 de junio de 2018

"RECORD D’UNA VISITA (GENER DE 1977)" de Enric Sòria (Arqueologia, 2012)

RECORD D’UNA VISITA (GENER DE 1977)

No m’ho esperava gens. Ella cantava
una cançó de Cohen i em va besar de sobte
i vam seguir besant-nos molta estona
com revivint uns versos de Catul
que cap dels dos encara coneixíem.
Després, jo ja sabia que en acabar la nit
fariem l’amor tots dos, sense perquès.
La vesprada era llarga i berenàrem
i anàrem al cinema, amb els companys de curs,
i més tard a sopar, i férem una copa
i vàrem parlar molt d’això i d’allò,
i ella em mirava, i comentàvem, tots,
d’esma el sentit del film, i la política,
les cançons de protesta, la llengua postergada,
les gràcies de Fellini i la mitologia
(me’n recorde de tot: hi sóc, ara mateix,
en aquell bar perdut, amb l’aplom impossible
de qui sap que, en el fons, els jocs són fets,
sostenint la mirada mentre em crema per dins).
I la nit va arribar a poc a poc
amb una indiferència irreverent
i ens vàrem quedar sols.
Va ser llavors la primera vegada
que vaig saber que un cos ho aboleix tot,
l’esperança, el neguit i la memòria,
el temps i la recança de ser sempre el mateix,
com un regal que enclou a dins la torna
d’una condemnació: la capsa de Pandora
oberta en carn, en ànsia, en tremolor
dels alens a l’uníson, música innominada
que no s’atura mai, que desconeix la mida
perquè la carn vol carn, i aquesta fam,
un colp s’ha despertat, no s’apaivaga.

Va ser llavors, llavors i allà, que el món
deixà de ser senzill de colp i volta.

 Enric Sòria (Arqueologia, 2012)



RECUERDO DE UNA VISITA (ENERO DE 1977)

No lo esperaba. Ella cantaba
una canción de Cohen y me besó de pronto
y seguimos besándonos mucho rato
como reviviendo unos versos de Cátulo
que ninguno de los dos todavía conocíamos.
Después, yo ya sabía que al acabar la noche
haríamos el amor, sin porqués.
La tarde era larga y merendamos
y fuimos al cine, con los compañeros de curso,
y más tarde a cenar, y tomamos una copa
y hablamos mucho de esto y lo otro,
y ella me miraba, y comentábamos, todos,
rutinariamente el sentido de la película, y la política,
las canciones de protesta, la lengua postergada,
las gracias de Fellini y la mitología
(me acuerdo de todo: estoy, ahora mismo,
en aquel bar perdido, con el imposible aplomo
de quien sabe que, en el fondo, las cartas están jugadas,
sosteniendo la mirada mientras me quema por dentro).
Y la noche llegó despacio
con una indiferencia irreverente
y nos quedamos solos.
Fue entonces la primera vez
que supe que un cuerpo arrasa con todo,
la esperanza, la desazón y la memoria,
el tiempo y el pesar de ser siempre el mismo,
como un regalo que incluye la vuelta
de una condenación: la caja de Pandora
abierta en carne, en ansia, en temblor
de alientos al unísono, música innominada
que no se detiene nunca, que desconoce la mesura
porque la carne quiere carne, y esta hambre,
una vez despierta, no se calma.

Fue entonces, entonces y allí, cuando el mundo
dejó de ser sencillo de repente.

 Enric Sòria (Arqueologia, 2012)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario