viernes, 22 de diciembre de 2017

"L’AMANT OCASIONAL" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

L’AMANT OCASIONAL

Qui contrafà, és foll que s’atribule,
puix que no sap causa per qui treballe.
AUSIAS MARCH

Jo sóc només amant, no un moralista,
conec el sacrifici, la incertesa,
la por de perdre o de fer mal,
el conflicte entre l’àngel i la bèstia.

Jo no cobro diners, no vull cap mal
a qui busco o em busca ni pregunto per què.
Jo arribo i faig, i de vegades no compleixo.
Quan és així, res no demano,
em pujo els pantalons, me’n vaig,
i els deixo amb el Sísif que han creat,
amb el cap clavant un clau que mai no es clava.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
 

El AMANTE OCASIONAL

Quien imita, es locura que se atribule,
puesto que no sabe la razón por la que trabaja.
AUSIAS MARCH

Yo solo soy un amante, no un moralista,
conozco el sacrificio, la incertidumbre,
el miedo de perder o de hacer daño,
el conflicto entre el ángel y la bestia.

Yo no cobro dinero, no deseo ningún mal
a quien busco o me busca ni pregunto por qué.
Yo llego y hago, y a veces no cumplo.
Cuando es así, nada pido,
me subo los pantalones y me voy,
y los dejo con el Sísifo que han creado,
con la cabeza clavando un clavo que nunca se clava.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario