sábado, 30 de diciembre de 2017

"DESTEMPS" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

DESTEMPS

Mouràs corrent la tramuntana ferma
e tos ensems los cels cauran en trossos.
JOAN ROÍS DE CORELLA

Puc acariciar iguanes, musclos
i altres bèsties inacabades,
submergir-me en mars de corall,
però no dormir amb tu aquesta tarda
de mar i vent tramuntanat
fumant al costat del sol de la finestra.

Dic que tot s’acabarà, i tot comença:
el mar de dalt, les columnes del passeig,
les tempestes i el cel mossegant-me la cara.

Dorms sense son, com dormen els peixos a l’aigua,
i sense ocupar la millor part del meu llit.
I jo m’exigeixo el torn dels adormits,
la força que vull mentre t’acabes.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


A DESTIEMPO

Moverás corriendo la tramontana firme
y juntos todos los cielos caerán en pedazos.
JOAN ROÍS DE CORELLA

Puedo acariciar iguanas, mejillones
y otras bestias inacabadas,
sumergirme en mares de coral,
pero no dormir contigo esta tarde
de mar y viento tramontanado
fumando junto al sol de la ventana.

Digo que todo se acabará, y todo empieza:
el mar de arriba, las columnas del paseo,
las tormentas y el cielo mordiéndome la cara.

Duermes sin sueño, como duermen los peces en el agua,
y sin ocupar la mejor parte de mi cama.
Y yo me exijo el turno de los dormidos,
la fuerza que quiero mientras te acabas.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario