lunes, 25 de diciembre de 2017

"EL TEMPS VOLA LENT" de Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)

EL TEMPS VOLA LENT

E, si per cas, del meu cos, gens no resta,
sia menjar als animals salvatges.
JOAN ROÍS DE CORELLA

Sóc fill de la falta de coratge,
del dol i de l’amor que vola lent,
del temps de la cirera o la guinarda,
dels que han trastejat una vida bruta
amb la pensa i la constància.

I si no tinc passat i el present ha passat,
i em lliuro a una vida innoble i més feble,
a un amor més escàs, a una menja desplaent
sense sal, sense gas, sense gust ni fàstic,
és perquè sé que ningú vindrà a prendre’m,
que mai per ningú cridaré: Jo soc Espartac,
vós un botiguer, un fariseu, un falsari!

Gairebé sempre m’ha valgut ser el que sóc,
però així com el fill a qui la mare confessa
qui és en realitat el seu pare,
i es mor prenent-li la mà i girant-li la cara,
així la vergonya em deixa estordit,
em desestim i tot m’és igual,
com els porcs que ignoren que fan pudor de fems
o que de jorn vindran a degollar-los.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)


EL TIEMPO VUELA LENTO

Y si acaso de mi cuerpo algo queda,
sea comida para los animales salvajes.
JOAN ROÍS DE CORELLA

Soy hijo de la falta de coraje,
del dolor y el amor que vuela lento,
del tiempo de la cereza o la raposa,
de los que han trasteado una vida sucia
con el pensamiento y la constancia.

Y si no tengo pasado y el presente ha pasado,
y me entrego a una vida innoble y más débil,
a un amor más escaso, a una comida desagradable
sin sal, sin gas, sin gusto ni asco,
es porque sé que nadie vendrá a tomarme,
que nunca a nadie gritaré: ¡Yo soy Espartaco,
tú un tendero, un fariseo, un falsario!

Casi siempre me ha servido ser el que soy,
pero así como el hijo a quien la madre confiesa
quién es en realidad su padre,
y se muere tomándole la mano y girándole la cara,
así la vergüenza me deja aturdido,
me desprecio y todo me da igual,
como los cerdos que ignoran que huelen a estiércol
o que por la mañana vendrán a degollarlos.

Jordi Virallonga (Amor de fet, 2016)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario