sábado, 7 de abril de 2018

"L’ÀNIMA MORTAL" de Pere Rovira (Contra la mort, 2011)

L’ÀNIMA MORTAL

Volen que només hi hagi, rere la llosa blanca,
els ossos i la cendra de la carn,
abandonats, sense ànima;

que vinguis a pregar davant d’un mur d’absència.
Però a tu t’és sagrat el lloc del meu no-res,
dona de paciència.

Que a la pau funeral demanes companyia,
i parles amb la mort
de tu i de mi, quan es desmaia el dia.

Dona de fe que véns a rescatar-me
del infern de no ser,
sabent que vas donar-me,

quan em tocava el teu amor,
una ànima que no fuig de la tomba
i viu sense temor

en el meu cos de pols:
l’ànima de la pell i del plaer,
que no busca el perdó

i només vol durar
dins del temps dels amants.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)


EL ALMA MORTAL

Quieren que haya solo, tras la losa blanca,
los huesos y la ceniza de la carne,
abandonados, sin alma;

que vengas a rezar ante un muro de ausencia.
Pero para ti es sagrado el lugar de mi nada,
mujer de paciencia.

Que en la paz funeral pides compañía,
y hablas con la muerte
de ti y de mí, cuando se desmaya el día.

Mujer de fe que vienes a rescatarme
del infierno de no ser,
sabiendo que me diste,

cuando me tocaba tu amor,
un alma que no huye de la tumba
y vive sin temor

en mi cuerpo de polvo:
el alma de la piel y del placer,
que no busca el perdón

y solo quiere durar
en el tiempo de los amantes.

Pere Rovira (Contra la mort, 2011)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario