sábado, 22 de septiembre de 2018

"SONET DOLENT" de Maria-Mercè Marçal (Cau de Llunes, 1973-1976)

SONET DOLENT

El mascle bell, amb un punt de bovesa,
sovint m’atrau – no es clou mai l’espiral
que el fum dibuixa a pols: l’amor defesa
sota l’erecta imperi ofidial -.

Cós venturer, combato pel domini.
Asclo, revessa, el ceptre balm del sexe
que em diuen d’empunyar, esclat d’ermini
que amb el poder real no té cap nexe,

fosc caragol, amb ressò d’ona fesa
que embolcalla no-res, sang de coral
vora els astres amb fulla de destral.

Jo ric amb urc del rèptil extermini.
Lluna pertot en duu runa reflexa
i signo amb gel el flanc solar que em vexa.

Maria-Mercè Marçal (Cau de Llunes, 1973-1976)


SONETO DEFECTUOSO

El macho hermoso, un punto de aburrido,
a menudo me atrae - no se cierra nunca la espiral
que el humo dibuja a pulso: el amor defendido
bajo el erecto imperio ofidial -.

Cuerpo aventurero, combato por el dominio.
Astillo, traviesa, el cetro hueco del sexo
que me dicen de empuñar, estallido de armiño
que con el poder real no tiene ningún nexo,

oscuro caracol, con eco de ola rejada
que envuelve la nada, sangre de coral
junto a los astros con hoja de destral.

Yo río con orgullo del reptil exterminio.
Luna me trae en todo ruina reflejada
y firmo con hielo el flanco solar que me tiene agraviada.

Maria-Mercè Marçal (Cau de Llunes, 1973-1976)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario