martes, 22 de octubre de 2019

Te’n vas per l’horitzó del teu plaer... de Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)

Te’n vas per l’horitzó del teu plaer
com un sol que s’enfonsa, incandescent,
en l’úter enyorat de la tenebra.
I jo m’enfonso en tu, rossolo amb tu
fins a l’avenc sense nom ni mirall.
I tornes, i jo torno, en tu i en mi,
imantada al desig. I roda el món
en una llum tibant que dóna a llum
el meu plaer, crit i sang d’albaneix.

Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)


Te vas por el horizonte de tu placer
como un sol que se hunde, incandescente,
en el útero añorado de la tiniebla.
Y yo me hundo en ti, ruedo contigo
a la sima sin nombre y sin espejo.
Y vuelves, y yo vuelvo, en ti y en mí,
imantada al deseo. Y gira el mundo
en una luz tirante que da a luz
mi placer, grito y sangre de la aurora.

Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario