viernes, 4 de octubre de 2019

Homenatge a Frida Kalho de Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)

Homenatge a Frida Kalho

¿D’on ve, de quina entranya, aquesta força,
si esbotza les parets de l’estructura
que em centra, si esmicola la columna
de pedra que em vertebra? ¿D’on, la força
que en guix m’emmotlla, em solda, m’apuntala
rígidament, m’encuirassa d’acer?
Claus, agulles de cap em fixen la pell morta
damunt la carn encesa que no tolera l’aire.
I a través dels forats sols sé ja viure
en la sang que s’esmuny enllà de mi.

Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)


Homenaje a Frida Kalho

¿De dónde viene, de qué entraña, esta fuerza,
que revienta las paredes de la estructura
que me centra, que desmenuza la columna
de piedra que me vertebra? ¿De dónde, la fuerza
que en yeso me da forma, me suelda, me apuntala
rígidamente, me acoraza de acero?
Clavos, alfileres me fijan la piel muerta
a la carne encendida que no tolera el aire.

Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario