lunes, 25 de marzo de 2019

"Aquesta fruita em parla de tu – prunes..." de Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)

III

Aquesta fruita em parla de tu - prunes
i cireres a dolls sobre la taula -.
¿Sents el deix lent del rosari de llunes
que he de passar fins que la saba em venci,
fins que la llet i les fulles s’escolin
pel meu tronc i el serení em vesteixi
d’un llagrimeig menut, com d’alegria?
Llavors m’envejaran ocells i peixos.
Aquesta fruita -peres, pomes, síndria
i maduixes – t’evoca. Pacient,
cullo els minuts i les hores i els deso
en una capsa amb la forma del cor
que guardo cada nit sota el coixí:
l’olor del teu nom verd els dóna cobri.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)


III

Esta fruta me habla de ti - ciruelas
y cerezas a espuertas sobre la mesa -.
¿Oyes el deje lento del rosario de lunas
que he de pasar hasta que la savia me venza,
hasta que la leche y las hojas se escurran
por mi tronco y el rocío me vista
de un lagrimeo pequeño, como de alegría?
Entonces me envidiarán peces y pájaros.
Esta fruta - peras, manzanas, sandía
y fresas - te evoca. Paciente,
cosecho los minutos y las horas y los meto
en una caja con forma de corazón
que guardo cada noche bajo la almohada:
el olor de tu verde nombre les da cobertura.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario