domingo, 17 de febrero de 2019

"Saps? M’agrada el teu cap i m’agrada el teu cul..." de Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)

XIX

Saps? M’agrada el teu cap i m’agrada el teu cul
- dues meitats bessones desaparionades -.
La meva llengua com un caragol silent
ressegueix, lent, tot l’arbre, de l’arrel a la copa.

Amb l’amor a l’esquena, com una casa closa,
i un bri d’esglai al cap de les antenes,
m’emparro per l’escorça i estimo cada grop,
cada fulla, i el corc que adesiara hi plora.

Saps? M’agrada el teu cul i m’agrada el teu cap.
Un camí-laberint de saliva brillant
lliga els racons que el sol amb tall segur destria.

El paisatge divers de la bola del món
és el teu cos, avui, ofert, com un deliri
de terra, al meu deler de boca viatgera.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)



XIX

¿Sabes? Me gusta tu cara y me gusta tu culo
- dos mitades gemelas desemparejadas -.
Mi lengua como un caracol silencioso
recorre, lento, todo el árbol, de la raíz a la copa.

Con el amor a la espalda, como una casa cerrada,
y algo de miedo en la punta de las antenas,
me emparro por la corteza y amo cada nudo,
cada hoja, y la carcoma que de vez en cuando llora.

¿Sabes? Me gusta tu culo y me gusta tu cara.
Un camino-laberinto de saliva brillante
liga los rincones que el sol con corte seguro discierne.

El paisaje diverso de la bola del mundo
es tu cuerpo, hoy, ofrecido, como un delirio
de tierra, a mi ansia de boca viajera.

Maria-Mercè Marçal (Sal oberta, 1982)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario