martes, 24 de septiembre de 2019

Sobre una pintura de Frida Kalho de Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)

Sobre una pintura de Frida Kalho.

Tinc dins del cap un cap d’home,
- matriu sense camí!
Donar-lo a llum em mata,
servar-lo em fa morir.

No és cap home, és un nen,
clavat com una dent.
Si no neix em devora per dins,
si neix m’esbotza el crani i el cervell.

Enmig del seu front un ull
em vigila glaçat
perquè cap culpa no m’exiliï
d’aquest vell paradís.

Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)


Sobre una pintura de Frida Kalho.

En la cabeza tengo una cabeza de hombre,
- ¡útero sin salida!
Alumbrarla me mata,
guardarla me hace morir.

No es un hombre, es un niño,
clavado como un diente.
Si no nace me devora por dentro,
si nace me revienta el cráneo y el cerebro.

Sobre su frente un ojo
helado me vigila
para que ninguna culpa me destierre
del viejo paraíso.

Maria-Mercè Marçal (Desglaç, 1984 -1988)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario