miércoles, 28 de noviembre de 2018

"Aquest pallasso amb la ganyota amarga..." de Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)

II

Aquest pallasso amb la ganyota amarga
em diu que el cor té la forma d’un cranc.
(En vi molt dolç, la lluna sense sang
mor.) I jo prenc la copa que m’allarga.

El vidre és fret, i un rastre de carmí
crema, morent, amb lluors de la festa.
El cel, nafrat, enyora la tempesta.
Plou sobre mi, sobre ell, amb gust de vi.

Cerco al rebost agres tints de venjança
i em sorprenc amb posat de gosadia.
Li pinto celles, llavis, d’alegria
i esborro amb traça estelles i menjança.

(Tinc un mirall al davant i a l’esquena.
Galtes avall la pluja amb fa la trena.)

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)


II

Este payaso con la mueca amarga
me dice que el corazón tiene la forma de un cangrejo.
(En vino muy dulce, muere la luna sin sangre.)
Y yo tomo la copa que me alarga.

El vidrio es frío, y un rastro de carmín
quema, moribundo, con brillo de fiesta.
El cielo, llagado, añora la tormenta.
Llueve sobre mí, sobre él, con gusto a vino.

Busco en la despensa agrios tintes de venganza
y me sorprendo con ademán de osadía.
Le pinto cejas, labios, de alegría
y borro con traza astillas y hormigueo.

(Tengo un espejo delante y a mi espalda.
Bajando por las mejillas la lluvia me hace la trenza.)

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario