jueves, 29 de noviembre de 2018

"Aquest mirall em diu que sóc ben sola" de Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)

III

A Teresa D’Arenys

Aquest mirall em diu que sóc ben sola
i no hi fa res que el trenqui en mil bocins.
He enfilat el carrer trist que va a escola
i em marco, amb guix, entorn, els meus confins.

La lluna riu, dins la nuu que s’endola.
I jo sembro amb pedretes els camins
que em duen cap a mi, nit meva endins.
Baixo al meu pou, amb bleix de corriola.

Tu, lluna, rius, i em vesteixo de lluna.
M’arrenco el collaret d’agres estrelles
i el mar se les empassa d’una a una.

I et prenc el cor segur amb què cabdelles
el teu destí, per fer, amb cartes velles,
un solitari nou sobre la duna.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)


III

A Teresa de Arenys

Este espejo me dice que estoy sola
y no importa que lo rompa en mil pedazos.
He enfilado la triste calle que va a la escuela
y, alrededor, me marco, con tiza, mis confines.

La luna ríe, en la nube que se enluta.
Y yo siembro con piedrecitas los caminos
que me llevan a mí, al interior de mi noche.
Bajo a mi pozo, con jadeo de polea.

Tú, luna, ríes, y me visto de luna.
Me arranco el collar de agrias estrellas
y el mar se las traga una a una.

Y te tomo el corazón seguro con que ovillas
tu destino, para hacer, con cartas viejas,
un solitario nuevo sobre la duna.

Maria-Mercè Marçal (Bruixa de dol, 1978-1979)
(Versión de Pedro Casas Serra)

No hay comentarios:

Publicar un comentario