Covava l’ou de la
mort blanca
sota l’aixella,
arran de pit
i cegament alletava
l’ombra de l’ala
de la nit.
No ploris per mi
mare a punta d’alba.
No ploris per mi
mare, plora amb mi.
Esclatava la rosa
monstruosa
botó de glaç
……………on
lleva el crit.
Mare, no ploris per
mi, mare.
No ploris per mi
mare, plora amb mi.
Que el teu plor
treni amb el meu la xarxa
sota els meus peus
vacil.lants
en el trapezi
on em contorsiono
agafada a la mà de
l’esglai
……….de
l’ombra.
Com la veu del
castrat
que s’eleva fins a
l’excés de la
………mancança.
Des de la pèrdua
que sagna
en el cant
cristal.lí com una deu.
La deu primera,
mare.
Maria-Mercè Marçal (Raó del cos, 2000)
Incubaba el huevo de
la muerte blanca
bajo la axila, junto
al pecho
y ciegamente
amamantaba
la sombra del ala de
la noche.
No llores por mí
madre al llegar el alba.
No llores por mí
madre, llora conmigo.
Estallaba la rosa
monstruosa
botón de hielo
.........…….....
donde se alza el grito.
Madre, no llores por
mí, madre.
No llores por mí
madre, llora conmigo.
Que tu llanto trence
con el mío la red
bajo mis pies
vacilantes
en el trapecio
donde me contorsiono
cogida a la mano del
miedo
.........
.de la sombra.
Como la voz del
castrado
que se eleva hasta
el exceso de la
.........
carencia.
Desde la pérdida
que sangra
en el canto
cristalino como una fuente.
La fuente primera,
madre.
Maria-Mercè Marçal (Raó del cos, 2000)
(Versión de Pedro Casas Serra)
No hay comentarios:
Publicar un comentario