RECORD
D’UNA VISITA (GENER DE 1977)
No
m’ho esperava gens. Ella cantava
una
cançó de Cohen i em va besar de sobte
i
vam seguir besant-nos molta estona
com
revivint uns versos de Catul
que
cap dels dos encara coneixíem.
Després,
jo ja sabia que en acabar la nit
fariem
l’amor tots dos, sense perquès.
La
vesprada era llarga i berenàrem
i
anàrem al cinema, amb els companys de curs,
i
més tard a sopar, i férem una copa
i
vàrem parlar molt d’això i d’allò,
i
ella em mirava, i comentàvem, tots,
d’esma
el sentit del film, i la política,
les
cançons de protesta, la llengua postergada,
les
gràcies de Fellini i la mitologia
(me’n
recorde de tot: hi sóc, ara mateix,
en
aquell bar perdut, amb l’aplom impossible
de
qui sap que, en el fons, els jocs són fets,
sostenint
la mirada mentre em crema per dins).
I
la nit va arribar a poc a poc
amb
una indiferència irreverent
i
ens vàrem quedar sols.
Va
ser llavors la primera vegada
que
vaig saber que un cos ho aboleix tot,
l’esperança,
el neguit i la memòria,
el
temps i la recança de ser sempre el mateix,
com
un regal que enclou a dins la torna
d’una
condemnació: la capsa de Pandora
oberta
en carn, en ànsia, en tremolor
dels
alens a l’uníson, música innominada
que
no s’atura mai, que desconeix la mida
perquè
la carn vol carn, i aquesta fam,
un
colp s’ha despertat, no s’apaivaga.
Va
ser llavors, llavors i allà, que el món
deixà
de ser senzill de colp i volta.
Enric Sòria (Arqueologia, 2012)
RECUERDO
DE UNA VISITA (ENERO DE 1977)
No
lo esperaba. Ella cantaba
una
canción de Cohen y me besó de pronto
y
seguimos besándonos mucho rato
como
reviviendo unos versos de Cátulo
que
ninguno de los dos todavía conocíamos.
Después,
yo ya sabía que al acabar la noche
haríamos
el amor, sin porqués.
La
tarde era larga y merendamos
y
fuimos al cine, con los compañeros de curso,
y
más tarde a cenar, y tomamos una copa
y
hablamos mucho de esto y lo otro,
y
ella me miraba, y comentábamos, todos,
rutinariamente
el sentido de la película, y la política,
las
canciones de protesta, la lengua postergada,
las
gracias de Fellini y la mitología
(me
acuerdo de todo: estoy, ahora mismo,
en
aquel bar perdido, con el imposible aplomo
de
quien sabe que, en el fondo, las cartas están jugadas,
sosteniendo
la mirada mientras me quema por dentro).
Y
la noche llegó despacio
con
una indiferencia irreverente
y
nos quedamos solos.
Fue
entonces la primera vez
que
supe que un cuerpo arrasa con todo,
la
esperanza, la desazón y la memoria,
el
tiempo y el pesar de ser siempre el mismo,
como
un regalo que incluye la vuelta
de
una condenación: la caja de Pandora
abierta
en carne, en ansia, en temblor
de
alientos al unísono, música innominada
que
no se detiene nunca, que desconoce la mesura
porque
la carne quiere carne, y esta hambre,
una
vez despierta, no se calma.
Fue
entonces, entonces y allí, cuando el mundo
dejó
de ser sencillo de repente.
Enric Sòria (Arqueologia, 2012)
(Versión de Pedro Casas Serra)
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